Καριέρα

Ημερομηνία: 04/06/2020

Δημιουργία βιογραφικού: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!

Δημιουργία βιογραφικού

Η δημιουργία βιογραφικού απαιτεί να αφιερώσετε αρκετό χρόνο για να σκεφτείτε τους τρόπους με τους οποίους ελάχιστες σελίδες στο Word, θα μπορέσουν να αποτυπώσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την επαγγελματική σας πορεία, τις δεξιότητες, τα επιτεύγματα σας καθώς και τους στόχους που έχετε θέσει για την καριέρα σας.

Επομένως, επιβάλλεται κατά τη σύνταξή του, να δώσετε την απαραίτητη προσοχή σε όλα τα επίπεδα κάνοντας το να ξεχωρίσει…για τους σωστούς λόγους!

Η μορφή του βιογραφικού

#1. Μέγεθος

Περιορίστε το βιογραφικό σας σε 1-2, maximum 3 σελίδες. Ένα βιογραφικό πέντε σελίδων, σε σπάνιες περιπτώσεις θα διαβαστεί με προσοχή από έναν recruiter. Δημιουργείστε ένα σύντομο και περιεκτικό βιογραφικό, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα και στην ευκρίνεια, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική προβολή των σημαντικών πληροφοριών.

#2. Η φωτογραφία

Λένε ότι μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις. Επίσης, είναι αποδεδειγμένο μέσω ερευνών, ότι η εμφάνιση και το παρουσιαστικό όντως μετράνε στην αξιολόγηση ενός υποψηφίου!

Όπως έχουμε αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο, μια φωτογραφία κατά τη δημιουργία βιογραφικού μπορεί να αποτελέσει έστω και υποσυνείδητα από την πλευρά του recruiter/εργοδότη, έναν επιπρόσθετο παράγοντα αξιολόγησης. Από τη στιγμή που επιλέγετε να βάλετε φωτογραφία στο βιογραφικό σας, σιγουρευτείτε ότι αποτυπώνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον επαγγελματισμό, τη δυναμική και ορισμένα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς σας.

Ξανασκεφτείτε λοιπόν, αν θέλετε η πρώτη εικόνα που θα δώσετε στο δυνητικό σας εργοδότη να είναι αυτή με εσάς σε ένα bar πίνοντας cocktail, στις διακοπές σε ένα γραφικό στενάκι ενός νησιού ή σε χαλαρή στάση φορώντας τα νέα γυαλιά ηλίου που αγοράσατε.

#3. H γραμματοσειρά

Ωραίες οι fancy και εξεζητημένες γραμματοσειρές, αλλά σε ένα βιογραφικό καλύτερα να παραμείνετε παραδοσιακοί στις επιλογές σας, εκτός αν η θέση εργασίας για την οποία υποβάλλετε αίτηση απαιτεί πραγματικά να παρουσιάσετε τις δημιουργικές σας τάσεις και δεξιότητες. Για όλες τις άλλες θέσεις, προτείνουμε τη χρήση κλασσικών και ευανάγνωστων γραμματοσειρών όπως Arial, Calibri, Verdana, Helvetica, Tahoma.

#4. Επιλογή χρωμάτων

Η χρήση χρωμάτων στη δημιουργία βιογραφικού είναι πλέον αποδεκτή. Οι εποχές του B&W έχουν περάσει και μια πινελιά χρώματος σίγουρα μπορεί να τονίσει ορισμένα σημεία στο βιογραφικό σας και να το κάνει να φαίνεται πιο ελκυστικό.

Αν θέλετε να δώσετε ένα όμορφό twist, πειραματιστείτε με απαλές αποχρώσεις που ταιριάζουν μεταξύ τους και αποφύγετε χρωματικές επιλογές που θα κάνουν το βιογραφικό σας να βγάζει μάτι!

#5. Η δομή

Ένα βιογραφικό θα πρέπει να είναι σωστά δομημένο και ευανάγνωστο. Συνεπτυγμένο κείμενο χωρίς καθόλου «αέρα» και με 8αρια fonts απλά θα κάνει το βιογραφικό σας χαοτικό, δυσανάγνωστο και κουραστικό.

Δημιουργείστε ξεκάθαρες και ευδιάκριτες ενότητες, στοιχίστε με ακρίβεια και ομοιομορφία το κείμενό σας, για ένα ελκυστικό και easy on the eye βιογραφικό.

Πάντα οι πληροφορίες (σπουδές, επαγγελματική εμπειρία, σεμινάρια κ.α.) να αναγράφονται με χρονολογική σειρά ξεκινώντας από τις πιο πρόσφατες και καταλήγοντας στις παλαιότερες, για να αποφύγετε το μπέρδεμα όπως στις ταινίες Star Wars!

#6. Το Linkedin

Ως απαραίτητο εργαλείο για το branding σας και την online επαγγελματική σας ταυτότητα, το Linkedin και συγκεκριμένα το link στο προφίλ σας δεν θα πρέπει να απουσιάζει από το βιογραφικό.

Ένας recruiter ή ένας εργοδότης που θα κοιτάξει το προφίλ σας στο Linkedin, ψάχνει κατά κύριο λόγο περισσότερες πληροφορίες από αυτές που έχετε δώσει στο βιογραφικό σας και γενικά επιθυμεί να έχει μια εικόνα της «ψηφιακής» σας παρουσίας.

Στην περίπτωση λοιπόν που βάζετε ένα link προς το Linkedin σας, φροντίστε το προφίλ σας να είναι ολοκληρωμένο και να σας αντιπροσωπεύει ως επαγγελματία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

#7. Διαγράψτε τις οδηγίες!

Αποφασίσατε ότι για οποιονδήποτε (ανεξήγητο!) λόγο θέλετε ένα βιογραφικό Europass; ‘Έχετε κατεβάσει ένα template από κάποιο άλλο site για τη δημιουργία βιογραφικού; Το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε είναι να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να διαγράψετε τις οδηγίες που παρέχονται μέσα στο πρότυπο!

Να αφήσετε το “insert image here”, “insert text” ή οποιεσδήποτε άλλες οδηγίες συμπλήρωσης πάνω, κάτω ή ακόμα χειρότερα μέσα στο κείμενο, όπου περιγράφετε πόση έμφαση δίνετε στην λεπτομέρεια, σίγουρα δεν θα σας δώσει επιπρόσθετους πόντους κατά την αξιολόγηση του βιογραφικού σας.

#8. Χρήση εικόνων & γραφημάτων

Σίγουρα κατα τη δημιουργία βιογραφικού μπορεί να θεωρείτε ότι η τοποθέτηση ενός γραφήματος του χαρίζει με πρωτότυπο τρόπο, μια γρήγορη και ξεκάθαρη εικόνα των δεξιοτήτων που μπορεί να έχετε σε ένα αντικείμενο.

Φαίνεται ευφάνταστο και μοντέρνο, ωστόσο δεν μπορεί να αποτυπώσει το πραγματικό επίπεδο γνώσεων που έχετε. Είναι προτιμότερο να δείξετε τις ικανότητες σας μέσω κειμένου. Δώστε πραγματικές ενδείξεις και μετρήσεις σχετικά με τα επίπεδα δεξιοτήτων που έχετε, τις οποίες μια εταιρεία μπορεί εύκολα να κατανοήσει και να αξιολογήσει.

Επίσης, μην ξεχνάτε ότι τα δεδομένα και στοιχεία που εμπεριέχονται μέσα σε ένα γράφημα ή μια εικόνα, δεν μπορούν να ανιχνευτούν από τα ATS των εταιρειών.

#9. Επαγγελματικό email

Όπως είναι εύλογο να έχετε σωστά συμπληρωμένα τα στοιχεία επικοινωνίας σας, με το ίδιο τρόπο η χρήση μιας επαγγελματικής διεύθυνσης email, θεωρείτε αυτονόητη .

Όταν θέλετε το βιογραφικό σας να εντυπωσιάσει, να ξεχωρίσει και να δείξετε την καταλληλότητα σας για μια θέση, το email badboy4u@hotmail.com στο πάνω μέρος του βιογραφικού σας, μπορεί να χαλάσει οποιαδήποτε εικόνα του επαγγελματία που προσπαθείτε να προβάλετε.

Δείχνει αντιεπαγγελματικό και αυτόματα προϊδεάζει τον αναγνώστη του για το επίπεδο κρίσης που διαθέτετε καθώς και για τη γενική σας προσέγγιση στον τομέα εργασίας.

#10. Προτιμήστε το Word

Επιλέξτε το αρχείο του βιογραφικού σας να είναι σε Word. Μπορεί ένα αρχείο PDF να φαίνεται πιο ωραίο σαν τελικό αποτέλεσμα, αλλά υστερεί σε ένα σημαντικό τομέα: είναι περιοριστικό ως προς την επεξεργασία του.

Πολλές φορές οι recruiters θα πρέπει να κάνουν ορισμένες τροποποιήσεις στα βιογραφικά πριν τα αποστείλουν σε έναν πελάτη ή έναν συνάδελφο. Έχοντας ένα βιογραφικό σε Word, επιτρέπει σε όποιον χειρίζεται το αρχείο, να κάνει τροποποιήσεις εύκολα και γρήγορα.

Το περιεχόμενο του βιογραφικού

#1. Στοχευμένο στη θέση εργασίας

Ένα fine tuning του βιογραφικού σας είναι πάντα απαραίτητο πριν την υποβολή της αίτησής σας. Διαβάστε προσεκτικά την αγγελία και προσαρμόστε ανάλογα το βιογραφικό σας τονίζοντας αρμοδιότητες και επιτεύγματα που συσχετίζονται με τα κριτήρια επιλογής της θέσης.

Όταν ένας εργοδότης λάβει το βιογραφικό σας, θέλει να αξιολογήσει κατά πόσο διαθέτετε την απαραίτητη εμπειρία και τις ικανότητες που αναζητά.

Όσο καλογραμμένο, πρωτότυπο και λεπτομερές να είναι ένα βιογραφικό, στη περίπτωση που δεν πληροί τα απαιτούμενα κριτήρια της θέσης εργασίας και δεν είναι «κομμένο και ραμμένο» στα μέτρα τις αγγελίας, δύσκολα θα καταφέρει να σας διασφαλίσει μια συνέντευξη.

#2. Summary

Κατά τη δημιουργία βιογραφικού, θα πρέπει επίσης να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στο personal summary. Στοχευμένο στη θέση εργασίας, το summary σας δίνει την ευκαιρία να παρουσιάσετε εν συντομία τις γνώσεις, την εμπειρία, τους επαγγελματικούς σας στόχους και ορισμένα χαρακτηριστικά του εαυτού σας.

Καθώς αποτελεί τη «βιτρίνα» του βιογραφικού σας, αφιερώστε χρόνο να το κάνετε ξεχωριστό, για να μπορέσετε να κεντρίσετε από την πρώτη ματιά το ενδιαφέρον του αναγνώστη!

#3. Τεκμηρίωση

Άριστες γνώσεις, εξειδικεύσεις και τεχνογνωσίες σε οποιοδήποτε αντικείμενο θα πρέπει να τεκμηριώνονται. Αόριστοι ισχυρισμοί για εσάς και τη δουλειά σας, είναι συχνά πολύ δύσκολο να αποδειχθούν και να αξιολογηθούν από μια εταιρεία. Συνεπώς, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε πραγματικά δεδομένα και παραδείγματα για να αποδείξετε την αξία σας στους εργοδότες.

#4. Αντίκτυπο

Σύνηθες λάθος κατά τη δημιουργία βιογραφικού είναι η απλή περιγραφή των αρμοδιοτήτων. Για να ενισχύσετε πραγματικά το βιογραφικό σας, η περιγραφή των καθηκόντων σας θα πρέπει να συνδυάζεται ταυτόχρονα και με τα αποτελέσματα που είχατε.

Η αποτύπωση των δεξιοτήτων σας σε συνδυασμό με τον αντίκτυπο που είχαν στο τμήμα που βρισκόσασταν ή γενικά στην εταιρεία, δίνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα στον αναγνώστη του βιογραφικού σας για τις δυνατότητες που έχετε. Η προσθήκη αριθμών, όπου είναι φυσικά εφικτό, είναι πάντα ο καλύτερος τρόπος για να ποσοτικοποιήσετε και να παρουσιάσετε τον αντίκτυπο που είχατε σε έναν εργοδότη.

#5. Keywords

Με τη χρήση keywords σε ένα βιογραφικό μπορείτε να τονίσετε μέσα στο κείμενο λέξεις στις οποίες θέλετε να δώσετε ιδιαίτερη έμφαση (τίτλος μιας θέσης εργασίας ή συγκεκριμένες δεξιότητες που κατέχετε), ενισχύοντας παράλληλα και τις πιθανότητες εύρεσής του σε εταιρικές βάσεις δεδομένων και ATS.

Χρήζει όμως προσοχής! Υπερφορτώνοντας το βιογραφικό σας με την ίδια λέξη «κλειδί» μπορεί να είναι ευνοϊκό στην αναζήτησή του, σίγουρα όμως όχι και στην ανάγνωση καθώς το κάνει μονότονο!

Οποιαδήποτε αναζήτηση μπορεί να γίνεται με ηλεκτρονικούς τρόπους αλλά είναι ο ανθρώπινος παράγοντας που θα κρίνει τελικά την επιλεξιμότητά σας.

#6. Ορθογραφικά λάθη

Ένα βιογραφικό με 1-2 σελίδες κείμενο, είναι αυτονόητο ότι δεν πρέπει να εμπεριέχει κανένα απολύτως ορθογραφικό λάθος! Αφιερώστε χρόνο να διαβάσετε το κείμενο και να κάνετε τις απαραίτητες διορθώσεις, ακόμα και στην περίπτωση που έχετε χρησιμοποιήσει τον ορθογραφικό έλεγχο του κειμενογράφου σας.